PAZARLAMA VE E-TİCARET

Pazarlama Çevirisi

Pazarlama sektöründe ürün ve hizmetlere duyulan talebi artırmak amacıyla pazar durumu tespit edilir ve pazar ihtiyacını karşılamaya yönelik tanıtım faaliyetleri yürütülür. Temel anlamda bu şekilde tanımlanabilecek olan pazarlama sektöründe farklı stratejiler kullanılır. Kullanılan bu stratejileri birbirinden ayıran en önemli faktör “farklı odak noktalarıdır”. Pazarlama sektörünün yapılandırıldığı ilk dönemlerde ürün odaklı bir yaklaşım hakimken daha sonra sırasıyla müşteri odaklı, değer odaklı, teknoloji ve deneyim odaklı olacak şekilde bir dönüşüm gerçekleştiği görülüyor.

Günümüzde teknoloji ve deneyim stratejileri, küresel çapta pazarlama sektöründeki hakimiyetini koruyor. Sosyal medya ve üstün teknolojiler sayesinde hem iletişim gücünü artıran hem de bütün ipleri müşteriye vermek durumunda olan şirketlerin dünya ile kurdukları iletişimin artık her zamankinden daha sağlıklı olması gerekiyor. Bu noktada pazarlama sektöründe çeviri, yerelleştirme, küreselleştirme ve kalite kontrol hizmetlerine duyulan ihtiyaca olması gerektiği şekilde karşılık verebilen, nitelikli hizmet sağlayıcılar büyük rol oynuyor. HeliCo Tercüme olarak bu alandaki tecrübemiz ve profesyonel pazarlama çevirisi hizmetimizle pazarlama sektörüne etkin ve verimli bir şekilde katkıda bulunmaktan mutluluk duyuyoruz.

E-ticaret Çevirisi

İnsanlık tarihinin en eski meslek alanlarından biri olan ticaret, günümüzde oldukça farklı bir boyuta taşınmış durumdadır. Artık internet siteleri ve akıllı telefon uygulamaları ile yapılan ticaret faaliyetine “e-ticaret” adı veriliyor. E-ticaret, ürünlerin tüketici tarafından mağazada görülüp alınması yerine internet üzerinden sipariş edilmesi prensibine dayanıyor. Aynı zamanda müşterilere sunduğu ödeme kolaylıkları sayesinde ticaret hacmini genişleterek satıcı şirketlere de daha fazla ürün satma fırsatı sunuyor.

Faaliyetlerine 1990’lı yıllarda internetin gelişimiyle başlayan ve özellikle son 10 yılda büyüme kaydederek şu anda dünyadaki ticaret payının çok önemli bir kısmını elinde tutan Amazon ve eBay gibi e-ticaret siteleri, ticaret kavramını ve ticari faaliyetleri çok daha yüksek bir seviyeye taşıyor. Her şeyden önce kullanıcı deneyimi ve teknolojik yatırımlara odaklanan dev e-ticaret şirketleri, yeni ülkelerin pazarlarında rekabet edebilmek için kaliteli ve yerel kültüre hâkim çeviri şirketleriyle çalışarak güçlerine güç katıyorlar. Buna verilebilecek en güncel örnek, Amazon şirketinin 2018 yılının son aylarında “Amazon.com.tr” alan adı ile Türkiye pazarına giriş yapmasıdır.

Şimdiye kadar Amazon, eBay, AliExpress, Wish ve Trendyol gibi e-ticaret siteleri için zaman zaman aynı anda 90 tercümana çıkan ekibimizle verdiğimiz profesyonel tercüme hizmetleri sayesinde bu e-ticaret şirketlerinin farklı ülke pazarlarına girerek milyonlarca kullanıcıya ulaşmasına yardımcı olmanın gururunu yaşıyoruz. HeliCo Tercüme olarak tecrübeli ve sağlam tercüman kadromuzla ticaret sektöründe e-ticaret çevirisi, kaliteli çeviri, redaksiyon ve makine çevirisi sonrası düzeltme hizmetleri vermeye devam ediyoruz.

HELICO BLOG